هاست ایرانی یا خارجی؟

هاست ایرانی یا خارجی ؟

انتخاب هاست ایرانی یا خارجی یکی از مسائلی است که در هنگام راه‌اندازی یک وبسایت جدید باید مورد توجه قرار گیرد.

چندین نکته در این مسیر وجود دارد که سعی می‌کنیم آن‌ها را بررسی کنیم:

سرعت

عامل سرعت از دو جهت قابل بررسی است. نخست امکانات سخت‌افزاری میزبان که هر چه قوی‌تری باشند، سرعت اجرای دستورالعمل‌های برنامه‌نویسی و پردازش‌های انجام شده بیشتر خواهد بود و در نتیجه محتوای خروجی سایت در زمان کمتری آماده‌ی ارسال خواهد شد.

عامل دوم در هنگام بررسی سرعت، فاصله‌ی فیزیکی میزبان و کاربر و همچنین بستر ارتباطی میان آن دو است. هر چه فاصله‌ی کاربر و میزبان کمتر باشد و هرچه بستر ارتباطی قوی‌تری میانشان برقرار باشد، سرعت انتقال و دسترسی به محتوای سایت بیشتر خواهد بود.

مورد اول یا قدرت سخت‌افزاری میزبان عاملی است که باید در مورد هر میزبان بررسی شود. ولی عامل دوم از پیش قابل اندازه‌گیری است.

هاست‌های داخلی ایران مسیر بسیار کوتاه‌تری با کاربران ایرانی دارند در نتیجه سرعت عملکرد سایت در این شرایط برای کاربران ایرانی بسیار بیشتر از هاست‌های خارجی خواهد بود.

از طرف دیگر به دلیل محدودیت‌های پهنای باند در ایران، سرعت دسترسی به سایت شما توسط کاربران خارجی و از آن جمله موتورهای جستجو کمتر خواهد بود.

کاهش سرعت دسترسی به موتورهای جستجو به سایت شما مساوی کاهش رتبه‌ی سایت شما خواهد بود.

بنابراین اگر هدف شما جلب نظر موتورهای جستجو باشد بهتر است از میزبان پرسرعت خارجی استفاده کنید و اگر هدف شما تعداد مشخصی کاربران داخلی است، میزبان داخلی گزینه‌ی بهتری است.

قیمت

در امکانات مشابه، معمولا قیمت میزبان‌های خارجی کمتر از میزبان‌های داخلی است. اگر قیمت برای شما معیار مهمی باشد، انتخاب میزبان خارجی به سود شما خواهد بود.

امکانات

به دلایل مختلف فنی و غیرفنی، ممکن است برخی قابلیت‌ها و امکانات در برخی میزبان‌های داخلی در دسترس نباشند. امکاناتی مانند cPanel یا برخی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای خاص دیگر. چنانچه به برخی امکانات خاص نیاز دارید، ممکن است انتخاب شما بسته به این عامل محدود شود.

امنیت

امنیت از چهار جهت قابل بررسی است.

نخست امنیت در مقابله با حملات اینترنتی است. انتخاب میزبانی که از متخصصین زبده در میزبانی استفاده کند می‌تواند این عامل را برای شما تامین کند

دوم امنیت اطلاعات شما نزد شخص میزبان است. چنانچه اطلاعات حساسی روی سایت خود نگهداری می‌کنید، ممکن است به دلیل دسترسی فیزیکی آسان به سرور و امکان پیگیری آسان‌تر، هاست داخلی ایران گزینه‌ی بهتری باشد.

سوم امنیت فیزیکی و تهیه‌ی پشتیبان مداوم در صورت رخداد حوادث غیرمترقبه است. انتخاب میزبانی که امنیت فیزیکی را در بالاترین حد ممکن حفظ کند، بسیار مهم است.

چهارم امنیت قانونی است. در برخی موارد مشاهده شده که میزبان‌های خارجی به دلایل غیرفنی میزبانی سایت‌های ایرانی را متوقف کرده‌اند.

قدمت شرکت میزبان

بسیاری شرکت‌های میزبانی پس از مدت نه چندان طولانی کنار می‌روند. انتخاب شرکتی که قدمت داشته باشد، اطمینان بیشتری از جهت پایداری خدمات به شما می‌دهد.

پشتیبانی

پشتیبانی سریع، فنی و دقیق از نیازمندی‌های ایجاد یک سایت خوب است. حتی در بهترین میزبان‌ها هم ممکن است به پشتیبانی فنی نیاز پیدا کنید. تاخیر و عدم پاسخگویی در شرایط بحرانی باعث ایجاد مشکلات مضاعف برای شما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه طراحی وب سایت اورسی