why-need-website

چرا هر کسب و کاری به وبسایت نیاز دارد؟

در این دوران کمتر کسی پیدا میشود که با اینترنت سروکار نداشته باشد، مخصوصا از وقتی که گوشی های هوشمند فراگیر شده است. حتی در سفر و در مناطق محروم هم همه به اینترنت دسترسی دارند . با توجه به موج کسب و کارهای اینترنتی که ایران را فرا گرفته است و سایت هایی مثل دیجی کالا، شیپور، دیوار، نت برگ، اسنپ و … که مردمان ایران زمین را با سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی گره زده اند.

با توجه به رشد کسب و کار اینترنتی چه به صورت اپیلیکیشن موبایل و چه به صورت وبسایت کم کم زنگ خطر رو به گوش کسب و کارهای سنتی میزند که یا کسب و کار خود را وارد حوزه اینترنتی کنند یا کسب و کار خود را تعطیل کنند.

در کشورهای جهان اول دیگر کسب و کاری رو پیدا نمیکنید که تجارت آنلاین (وبسایت) نداشته باشند پس اگر این فرصت یا به تعبیری تهدید رو درک کنیم برای مقابله و زنده ماندن در اقیانوس پر از کوسه حق انتخاب داشتن وبسایت نداریم، بلکه “مجبوریم” که وبسایت داشته باشیم.

در ادامه این مقاله به بررسی ۸ دلیل میپردازیم تا بدانیم که چرا هر کسب و کاری به وبسایت نیاز دارد؟

 

why-need-website

۱- استخدام کارمند ۲۴ ساعته حتی در روز های تعطیل

داشتن وب سایت مشابه داشتن کارمند در ۲۴ ساعت شبانه روز است که اگر کسی اطلاعاتی از خدمات یا محصولات شما و آدرس شرکت شما خواست در همان لحظه در اختیار مشتریان قرار میدهد به پرسش های متداول مشتریان پاسخ میدهید. حالا شما فکر کن وبسایتی مثل دیجیکالا که تقریبا روزی ۱ میلیون بازدید کننده دارد به چند کارمند نیازمند است تا بتواند پاسخگو مشتریانش باشد؟!

۲- هزینه نگهداری پایین

جدا از هزینه ی راه اندازی که بستگی به درخواست شما دارد،هزینه طراحی سایت و هزینه نگهداری بسیار کمی برای نگهداری میخواهد که این مبلغ سالیانه برای تمدید دامنه و هاست هست و شاید هزینه بعضی از ابزار اینترنت مارکتینگ که باید پرداخت کنید.

۳- آموزش مشتریان

فرض کنید میخواهید نحوه استفاده از محصول یا خدمات جدیدتون را به مشتریان آموزش بدید یا باید حضوری آموزش بدید که هزینه زیادی دارد یا به صورت بروشور و کاتالوگ آموزش دهید که باز هم هزینه نسبتا زیاد و زمان بری دارد و یا به صورت تماس تلفنی با تک تک مشتریان این کار را انجام دهید. راه حل ما از طریق سایت است که در دسترس میلیون ها مشتریان بالفعل و بالقوه خودتان قرار دهید.

۴- معرفی خدمات و محصولات

اگر بخواهید محصولی جدید یا خدمات جدید رو به مشتریان خود معرفی کنید لازم نیست صبر کنید مشتریان به شرکت شما بیایند یا با آنها تماس برقرار کنید و بگویید که ما این ویژگی رو به خدماتمون اضافه کردیم و قرار هست از سال جدید این محصول رو هم به محصولاتمان اضافه کنیم. میتونید به راحتی محصول و توضیحات رو همراه با عکس، فیلم، صوت و  اینفوگرافی محصولتان به اطلاع مشتریان برسانید.

۵- داشتن تیریبون برای کسب و کار شما

فرض کنید آدرس شرکت عوض شده یا خط های تلفن عوض شده یا قرار است در نمایشگاه تخصصی حوزه مربوط به کسب و کار خودتان حضور داشته باشید. به جای تماس تلفنی با تک تک مشتریان کافی است تا در وبسایت خود اعلام کنید تا بازدیدکنندگان سایت شما که هنوز مشتری شما نیستند از این اخبار مطلع شوند.

۶- رقابت با رقبای بزرگ

حتما در کسب و کار شما رقیبانی وجود دارند که در دنیای واقعی توانایی مقابله با آنها را ندارید چه از لحاظ بزرگی شرکت چه از لحاظ تعداد کارمندان و چه از لحاظ مشتریان حالا فرصتی پیش آمده است که در مقابل این بزرگان قد علم کنید و خدمات و محصولات خود را عرضه کنید و حتی میتونید از غفلت رقبا استفاده کنید و بازار مشتریان آنلاین را برای شرکت خود کنید و حتی برای شرکت های بزرگ که در کمال تعجب وارد حوزه ی آنلاین نشدند میتوانید مزیت رقابتی باشد نسبت به دیگر رقبای خود.

۷- افتتاح شعبه جدید

برای برخی از کسب و کارها داشتن شعبه غیرممکن است ولی با هزینه های خیلی کمتر از هزینه اجاره دفتر یا مغازه و نیروی های انسانی میشود یه شعبه از کسب و کار خودمون رو در فضای مجازی داشته باشیم و حتی میتونه شعبه اصلی کسب کار ما باشه که این به استراتژی شما در فضای مجازی بستگی دارد.

۸- دسترسی به بازار بین المللی

مشتریان برخی از کسب و کارها فقط دوستانشان هستند برخی دیگر فقط اعضای محلی ولی با داشتن سایت میتونید با راحتی به مشتریان شهر و کشور خود دسترسی پیدا کنید و برخی سایت های دیگر که عملیات بازاریابی گسترده تری انجام میدهند میتوانند به با مشتریان بین المللی خودشون دسترسی داشته باشند در حالی که در بازارسنتی غیرممکن است.

حال متوجه میشویم که چرا هر کسب و کاری به وبسایت نیاز دارد؟

 منبع : گروه طراحی سایت اورسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه طراحی وب سایت اورسی